Príprava modelu na tlač
Ak máte pripravený digitálny 3D model, je nutné ho ešte prispôsobiť tlači. Tak ako každá technológia aj 3D tlač má svoje zásady a obmedzenia, a nedá sa vytlačiť všetko.
Na čo si dávať pozor?
Konvertovanie súboru do formátu STL
Môžete použiť na konvertovanie online nástroj Online Converter alebo voľne stiahnuteľný program Meshlab
Príprava a export modelu v programe Rhinoceros – pripravujeme
Príprava a export modelu v programe SketchUp – pripravujeme
Najčastejšie chyby modelov (v polygónovej sieti)
Non-manifold edge – na jednej hrane sa stretávajú viac ako dve plochy. Spoločnú hranu môžu mať len dve plochy.
Non-manifold point – ak sa stretávajú dve plochy v jednom bode, majú spoločný jeden bod, ale nemajú spoločnú hranu.
Naked edges, border edges – každá hrana plochy musí byť spojená s inou hranou. Ak sa tak nedeje, na povrchu modelu vznikajú diery. Povrch nevytvára uzavretú plochu.
Oddelené uzavreté plochy (objemy) zdieľajú spoločnú hranu – je to podobne ako pri non-manifold edge ale s tým rozdielom, že sa nestretávajú na jednej hrane viac ako dve plochy ale dva alebo viac uzavretých objektov. Musí byť medzi nimi medzera.
Overlapping surfaces (self-intersecting) – plochy sa navzájom križujú, idú jedna cez druhú alebo vyčnievajú mimo povrchovú plochu modelu.
Normals orientation (solid orientation) – pri každej ploche rozlišujeme dve orientácie – dnu a von. Preto, aby bolo možné model tlačiť musia byť všetky plochy na povrchu modelu orientované rovnakým smerom. Pri tlači modelu nezáleží na tom, ktorým smerom to bude, len aby bol ten istý.
Ak si neviete rady pri modelovaní alebo exportovaní, neváhajte nás kontaktovať info(at)tvaroch.sk.
Kam ďalej? Vytlačiť model